Únor 2007

Víly

27. února 2007 v 14:40 | Šarlotta |  Krásné obrázky

Křesťanství

26. února 2007 v 15:54 | Šarlotta |  Náboženství
Křesťanství
Křesťanství je monoteistické náboženství, které odvozuje svůj původ od učení Ježíše Krista. S více než dvěma miliardami věřících je křesťanství nejrozšířenějším světovým náboženstvím. Prvé užití pojmu je zaznamenáno u syrského biskupa Ignáce z Antiochie († 106/107).
K největším skupinám křesťanství patří katolická církev, pravoslavné církve a protestantské církve.
Více podrobností najdete na www.krestanstvi.cz

Hare Krišna

26. února 2007 v 15:47 | Šarlotta |  Náboženství
Hare Krišna
Stručně: Náboženství Hare Krišny uctívá Hare Krišnu. Muži mají holou hlavu, jen vzadu malý copánek a ženy mají naopak vlasy dlouhé. Chodí v oranžových pláštích. Podrobnosti najdete na www.krisnuvdvur.cz nebo na www.harekrisna.cz
Co je to Mahá-mantra?
Mahá-mantra jsou ve skutečnosti dvě věci. Za prvé je to modlitba. Modlíme se k Bohu a k energii Boha, aby nás zaměstnal v oddané službě. V podstatě, aby nám pomohl znovu se spojit s duchovnem a odpoutat se od hmoty. Za druhé se mahá-mantra skládá ze tří Božích jmen.
Co znamená Hare Krišna?
Slovo "Hara" je formou oslovení energie Pána, a slova "Krišna" a "Ráma" jsou druhem oslovení Pána Samotného. Jak "Krišna" tak "Ráma" znamená "nejvyšší radost" a slovo "Hara" představuje Pánovu nejvyšší energií radosti a v pátém pádu se mění na "Hare". Ó, Pánova nejvyšší energie radosti, pomoz nám dosáhnout Pána.
Proč zpívat píseň Hare Krišna?(tvrzení příslušníků této sekty)
Protože tato slova jsou jména Boha, a nejsou tedy hmotná, ale duchovní, a mohou okamžitě začít odlamovat kousky tohoto materialistického obalu. Zpívání Hare Krišna je transcendentální proces pro obnovení tohoto původního, čistého vědomí. Opakováním této transcendentální vibrace můžeme očistit ze svých srdcí všechny pochybnosti.


Alfons Mucha

25. února 2007 v 15:07 | Šarlotta |  Známí umělci

Alfons Mucha
(24.7.1860 - 24.7.1939)

"Nejvýznamnější malíř evropské secese"

Alfons Mucha
Alfons Mucha, český malíř, grafik a návrhář, nejvýznamnější malířské osobnost evropské secese> (někdy se také evropská výtvarná secese nazývá Le style Mucha) a jedna z určujících osobností českého malířství, přichází na svět 24. července roku 1860 v Ivančicích u Brna.
Začátky Muchovy umělecké kariéry jsou spjaty s vídeňskou malířskou dílnou divadelních dekorací Kautsky-Brioschi-Burghardt, kam nastupuje (nejspíše) v roce 1880 (nebo 1789) poté, co není přijat na pražskou Akademii výtvarných umění.
Ve firmě Mucha působí přibližně rok, poté působí v letech 1881-85 u hraběte Khuena, pro něhož vyzdobí jídelní sál na zámku v Hrušovanech a vnitřní prostory zámku Gandegg nedaleko italského Bolzana.
Po odchodu z hraběcí služby pak Mucha studuje v letech 1885-87 na mnichovské Akademii (s Khuenovou podporou), poté odjíždí do Francie, kde v Paříži studuje na Akademii Julian.
Od roku 1888 pak Alfons Mucha působí v Paříži ve svobodném povolání, pracuje především jako ilustrátor pro mnohá pařížská nakladatelství a časopisy. Zároveň Mucha v Paříži, v ulici Grande Chaumiére, vede vlastní výtvarnou školu.
V roce 1900 se Mucha účastní příprav světové výstavy v Paříži (je autorem výzdoby pavilónu Bosny a Hercegoviny a spolupodílí se na projektu výstavby pavilónu člověka), v roce 1904 pak poprvé opouští Evropu a odjíždí do Spojených států amerických, kde pak působí opět nejen jako výtvarník, nýbrž i jako učitel.
V roce 1910 se Mucha natrvalo vrací do Čech.
Jako malíř je Alfons Mucha zpočátku autorem historických obrazů akademického aranžmá, teprve devadesátá léta 19. století znamenají v jeho tvorbě zlom - Mucha nachází svůj vlastní osobitý styl, typický tím, že linie kresby se stává samostatným, autonomním, dekorativním prvkem jeho výtvarného díla, zároveň se Mucha začíná výtvarně vyjadřovat v symbolických nápovědách - když pak Mucha tento svůj vlastní nový styl užije při zakázce na plakát pro hru "Gismond" (1894) v pařížském divadle S. Bernhardtové , získává okamžitý úspěch.
Pro divadlo S. Bernhardtové pak Mucha v následujících několika letech vytvoří mnoho dalších úspěšných plakátů - vzniká "Dáma s kaméliemi", "Lorenzaccio", "Samaritánka", "Médea" aj., kromě toho se Mucha stává autorem množství plakátů např. pro Salon de Cents a další instituce.
V této době (tedy ve druhé polovině devadesátých let 19. století) též Mucha vytváří řadu návrhů dekorační malby, mimo jiné vzniká panó "Čtyři roční počasí", "Čtvero umění", "Květiny", "Denní doby" a "Měsíce" (v letech 1896-99).
Kromě toho se Mucha v těchto letech velice intenzivně věnuje grafice užité - vznikají jeho grafické návrhy jídelních lístků, kalendářů či divadelních programů, věnuje se i grafice knižní (za vrchol jeho ornamentální tvorby je považována jeho ilustrátorská práce na knize "Otčenáš" z roku 1899).
Po roce 1900 se Mucha začíná navracet k historické malbě, v níž usiluje o co možná největší literární sdílnost a popisnost - v roce 1910 pak začíná pracovat na dvacetidílném malířském cyklu, nazvaném "Slovanská epopej" (1910-28), v němž se ideově navrací k myšlenkám českého národního obrození a zobrazuje mýty a legendy slovanských národů.
Po návratu do Čech též Mucha spolupracuje na výzdobě Primátorského sálu pražského Obecního domu.
Ve svém posledním tvůrčím období, již po vzniku samostatného Československa, se Mucha opět částečně navrací ke svému originálnímu stylu z konce 19. století, jeho návrhy bankovek, plakátů či poštovních známek však již nejsou tak úspěšné a žádané jako předtím.
Alfons Mucha umírá 24. července roku 1939, necelý půlrok po okupaci Československa fašistickým Německem, v Praze na zápal plic.
Galerie Alfonse Muchy
Soubor:Lefevre-Utile 1903 53x72cm.jpg
Soubor:Winter Night 1920 60x73cm.jpg
Soubor:The Apotheosis of the Slavs 1926.jpg
Alfons Mucha: Zodiaque, 1896 (c) Mucha Trust 2002

Co třeba zajít do kina na český film Maharal-tajemství talismanu

25. února 2007 v 14:52 | Šarlotta
Maharal - Tajemství talismanu


Dobrodružný
Česko, 2006, 105 min


Režie: Pavel Jandourek
Hrají: Bořivoj Navrátil, Barbora Seidlová, Matyáš Valenta, Josef Somr, Maroš Kramár, Miroslav Táborský, Vladimír Kratina



Obsah: Napínavý a fantastický příběh tří pražských dětí Aleny, Davida, Ondry a charismatického hledače pokladů Aarona Cohena nás zavede na ta nejtajemnější místa staré Prahy, do rozvalin starého vodního hradu a mezi podivuhodné bytosti z dávných časů… Tam všude se odehrává napínavé a dobrodružné pátrání po záhadném pokladu, Golemovi a bájném Kameni mudrců... Příběh určený především dětem má velice reálný základ. Všechny dostupné historické prameny, se shodují na doložené existenci proslulého talismanu, slavného pražského rabína Jehudy Löwa ben Becalela. Stopy legendárního předmětu, který rabbi na smrtelném loži předal dvou vyvoleným, jsou sledovatelné až do období druhé světové války, kdy...

Galerie Shakiry

22. února 2007 v 17:08 | Šarlotta |  Shakira
Galerie zpěvačky Shakiry
Shakira

Pozvánka

22. února 2007 v 16:58 | Šarlotta |  Něco o mně
Pražané, zveme Vás na taneční soutěž, kde budeme soutěžit. Koná se 25. března ve
14:30 v MDDM Stodůlky Praha 13 v parku blízko metra (B) Lužiny. Určitěpřijďte fandit.
Budeme vám vděčné.
Silvermoon!
Tak to je pozvánka na taneční soutěž, které se bude účastnit i skupina Silvermoon, jejíž členem jsem i já Šarlotta. Tak určitě přijďte! Vaše Šarlotta!
Více najdete na www.silvermoon.blog.cz

Cool a crazy-Moje básnička

22. února 2007 v 16:28 | Šarlotta
Cool a crazy
ŽIVOT ODNESL PRYČ ZKLAMÁNÍ
VŠE JE CRAZY VŠE JE COOL
COOL A CRAZY JE K MÁNÍ
Z COOL A CRAZY JE JEN PŮL
DO BATOHU ŽIVOT NARVI
PŮJDEM ZASE O DŮM DÁL
COOL JSOU SLOVA COOL JSOU BARVY
KAŽDÝ BY SE TOMU SMÁL
KDYŽ NE COOL TAK CRAZY BUĎ
PERMANENTNÍ OPTIMISTA
ŽIVOT POZITIVNĚ SUĎ
VŽDYŤ BUDOUCNOST NENÍ JISTÁ
Autorská práva vyhrazena. Šíření tohoto textu bez povolení autora je zakázáno!